2012. augusztus 14., kedd

Antibiózis

És már megint. Illetve még mindig. Rajongás, függőség, démonok. Próbáltam valami újjal előállni táborozás közben, de ami született és használható is, az emlékeim szerint csupán két rajz, amiket feltenni egyelőre nem tudok, ráadásul fogalmam sincs, hogy hogy mutatnának itt. Mindegy, majd ha lesz időm, azok valamelyikét rakom bejegyzésképnek (ez végül megtörtént). Ma csak két verset hoztam, témájuk sokban hasonlít (vajon miért?). az egyik érdekessége, hogy a címe előbb volt meg, mint maga a vers. Pedig általában utólag szoktam "elnevezni" őket, mérsékelt sikerrel. Az ilyesmiben nem vagyok jó. Antibiózis...egy biológiai jelenség neve és egy bolond szójáték.

Antibiózis



Neked minegy, nekem szar.
Így jártam, a neved mar,
hangod fagyaszt, szemed tűz.
Lelkem, m'ért nem menekülsz?
Nézlek, benned égek el,
de téged nem érdekel.
Azt sem tudod ki vagyok,
meg sem látod mit hagyok
magam után, bárhol látsz,
szívem darabjain jársz.
De az utat nem mutat
felém, csak az indulat
hajt. Nem vagy vak, kikerülsz.
Dögölj meg, hogy ideűz
megint a sors, nem szakad
negyedszáz lánc: megmarad.
Hiszi lelkem, így jó is:
Színtisztantibiózis.

A címmel a következő verssel kapcsolatban sem volt kivételesen gond. Részben biciklizés közben íródott. Rövid, de annál kifejezőbb.

Függőleg


Kakaó vagy te pöttyös bögrémben.
Illat a nyárban, örömöm télen.
Semmit őrző vagy, szívek rablója.
Saját nevének büszkeladója.

Te vagy a szellő, s viharrá dagadsz
Igazság vagy, de te mégis tagadsz
Bohóc, mi vakmerőn üvölt, de fél is.
Ilyen vagy, látod? Tükrödben én is.




3 megjegyzés:

  1. Júj :D A második vers első során valamiért elnevettem magam. (Egyébként grat, ha én nem írok le valamit, általában verset, akkor azt két perc múlva sem tudom felidézni...)
    Az elsőről: Nem tudom, szándékos-e, de a verssorok alakja pont úgy néz ki, mint a sakk-készletem bástyája. Mivel biológiai zseni vagyok (egy nem létező, alternatív/paralel univerzumban), a címre sután vigyorogtam, hogy jól van. Kedvenc... hát, majdnem soraim: "bárhol látsz,
    szívem darabjain jársz."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. basszus, most, hogy így mondod, tényleg vicces alakja lett a versnek :D egyébként mi a nevetséges a kakaón? :))) nekem igenis egy rituálé pöttyös bögréből kakaót inni :)
      egyébként azt hiszem, kiemelted azt a sort, ahol a legjobban elcsesztem a rímet :D nembaj. Sajnos a ritmus és rímmániám gyakran megöli a mondanivalót...

      Törlés
    2. Ugyan már! Nagyon jó lett. :)

      Törlés