2012. augusztus 31., péntek

Apróságok

Túl sok pársoros versem tengődik Fiókmélyen. Egyesek verskezdemények, amiket sosem fejeztem be, mások túl egyszerűek ahhoz, hogy eszembe jutott volna eddig csak úgy magukban feltölteni őket. Most úgy kedvet kaptam hozzá (talán csak azért, mert hajt a vágy, hogy csináljak valamit és el tudjam hitetni magammal, hogy csináltam valami értelmeset a nyár utolsó napján). Képnek lehet, hogy kirakok valami sajátot, majd még meglátom.

Az elsőt totális félálomban írtam valamelyik éjszaka (csak ahogy szoktam..:|). Terveztem, hogy valamikor felrakom, olyan bájosan kifejez engem, meg a betegességemet. Egyszer azt hittem, hogy elvesztettem, mert kihullott a füzetemből a kis cetli amire felmacskapartam éjszaka és elfelejtettem, hogy benne van a gépemben is.

Altatós


Aki a szívemben, az a számon.
Ebbe a csókba fullad az álmom.
Aludni kéne, lehunyom szemem.
Énekelj, kérlek, mégegyet nekem!
Kulcsold a kezed vékony nyakamra,
szorítsd erősen, majd hagyj magamra!
Csendesen alszom, nem kelt fel semmi,
nyugodtan fekszem, nem kell ébredni.

Apropo, csók!  Van egy mérhetetlenül idióta mondatom, amit néha köszönöm helyett használok. Még a táborban jutott eszembe a klotyóra várva :D

Csókol anyád, csókol atyád,
letépem rólad a gatyát.

Na, ennek a másik fele (mármint hogy a tesója, nem hozzá tartozik, hiába ugyanaz a ritmus-rímszerkezet (óóó, a drága felező nyolcas) két külön hülyeségem):

Csokit osztok két sorban

Itt egy tábla Tibi csoki,
s nesze, három kicsi Boci!

Najó, hagyjuk a marhaságokat, jöjjenek a rám jellemző depressziós-függős-beleroppanós pársorok.

A HÉV-re várva:

Csak karmol...


Körmeimet bőrödbe;
tudom, unalmas vagyok.
Húzd csak szívem tőredre!
Bocs, többet nem adhatok.

Vasalás közben (ezt is folytattam volna, de valahogy semmi sem passzolt már utána):

Fények


Bűnös fények, szépek, kékek,
velük együtt én is égek.
Hátam mögött fut az élet.
Ordít: Vigyázz, utolérlek.

Az álom és az élet miniballadája (ismét felezőnyolcasban, páros rímmel)

Volt egy álom, s volt egy élet.
Mind a kettő semmivé lett.
Felzabálták egymást csendben, 
a maradék itt rohad bennem.

Hangulatban talán ez utóbbihoz nagyon passzoló, szokásos önmarcangoló, de egyébként nem túl jó, saját baromságaimon történő, rettenetesen fárasztó kesergés, amit csak azért rakok fel, mert sorok közti szótagolós elválasztások vannak benne, és ilyet még nem írtam soha.

Lelki szemmel

Eljátszom és elhiszem,
hogy művész vagyok, lelkiszem-
mel nézem az életemet
és álmom végül eltemet,
magába zár, nem ereszt.
Hátamon betonkereszt-
ként cipelem a vágyakat,
közben elém gátakat
realitásból épít
a függőség száz rémképként.
És elmondja, hogy mi vagyok:
nem sirat, mit itt hagyok.

Na, ezután már csak egy igazi ,,öncélú, alternatív faszverés" hiányzik. Ezt egyébként kirándulás közben írtam és próbáltam folytatni itthon, de csak tovább rontottam rajta.

Kártyavár

Lopott, kopott, romba dőlt kártyavár
a ventilátor előtt. Már csak a dáma áll.
Hátat vet a szívkirálynak
ők egymásra így vigyáznak.
Vérző szívvel a halált várják,
keresik de nem találják
egymás kezét, hogy együtt érje
őket a történet vége,
s bár tiltott lenne, bűnös vágyak
ketrecében kalimpálnak.


2 megjegyzés:

  1. Hát látod, ezek a kis apróságok is milyen jók lettek! :D A csokison jót nevettem, de tényleg. Meg is kívántam, de itthon nincs, boltba menni meg lusta vagyok, főleg, mert esik. A "Csókol anyád"-on még mindig vihogok, mint egy elmeháborodott.
    Különben nem azért, de még félálomban is jobban verselsz, mint én ébren. Eh...
    A Lelki szemmelben kicsit furának éreztem a két elválasztást, nem emlékszem, hogy láttam volna ilyet, de sokadik olvasásra már nem roppant bele a nyelvem.
    A Kártyavár is nagyon szépen eltalált versike, bár nekem ez a két sor rontotta kicsit az összképet ("egymás kezét, hogy együtt érje / őket a történet vége"), de még így is jó volt.



    (Különben én is elkezdtem a honlapomra töltögetni fel a verseimet, nem tudom, milyen megfontolásból...)

    Apropó, honlap. Van egy amatőr írókörünk, ahová verseket, novellákat, regényeket, egyebeket várunk a tagoktól és véleményezzük egymás írásait. Érdekel? http://irokor.comeze.com/ itt megtalálod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát, egy év termései :D csokit meg nagyon szívesen küldenék, ha feltalálták volna már a fénypostát :D itthon úgyis túl sok van :) egyébként meg ezt imádom benned: értékeled az elvetemültségemet :D
      egyébként próbáld te is félálomban :P nekem a bódult elmeállapot a harmadik legjobb múzsám (az első a fájdalom, a második meg a függőség)
      ja, egyébként ezt az elválasztósdit dalszövegből vettem (tudod hányszor meg kellett hallgatnom a dalt, mire rájöttem, hogy szóelválasztás van a két sor között :D)
      hú, mindenképpen megnézem őket, nagyon kíváncsi vagyok és imádom a verseidet (bár eddig, ha jól emlékszem, csak egyhez volt szerencsém, de az nagyon tetszett) :)
      köszönöm, hogy írtál!

      Törlés