2013. november 23., szombat

Azt hittem, szar...

Van egy vers, amit még a nyáron írtam (és régebben asszem hivatkoztam is rá, mindván, hogy én ezt ide fel nem töltöm, mert még a végén illetéktelenek találnak rá, de most úgy vagyok vele, hogy teljesen mindegy. Úgysem lepne meg senkit...). Egy nagyon kivételes vers, ami sok ilyen téren tett, befuccsolt (fuccs, ilyen jókis szócska :D ) kísérletemmel ellentétben valahogy visszaadja azt a pillanatot, legalábbis számomra, amelyiket megörökíteni volt hívatott. Most, a napokban olvastam vissza, mert lassan betelik a kis fekete könyvecske és szívesen nézegetem. Akárhogyis, másfél évnyi "életmű" van benne, három (hasonló ívű, rajongok, de rájövök, hogy nincs értelme, aztán a végén már csak azét könyörgök, hogy megszabaduljak-típusú) múzsaperiódussal, meg minden. Most éppen rajzolok az utolsó oldalak egyikére. Nem tudom, hogy érdemes-e most megtöltenem, vagy várjak, hátha valami vidámabb dolog is kisül belőle. Mint pl ez a vers, ami abból a szempontból is kivételes, hogy vidám. Nagyjából...

A Csillagnéző


Üvölt a szél és kacag a Hold*.
Teheti, hisz az úr a nap volt,
s amíg nincs csillag, a fény még ő.
Mellém telepszel, Csillagnéző.

Bársonya kékbe vált az égnek,
vörös aljával együtt égek,
s szikrákat vetnek mind a lángok.
Mondd, Csillagnéző, ugye látod?

S míg a száz szikra száll a szélben,
tiédhez támasztom a térdem.
S hiába gyűlnek fent csillagok,
Csillagnéző szem szebben ragyog.

Fénycsóva fut fent. ,,Kívánjatok!"
,,Maradjon örök, miben vagyok!"
Hupikék cukor: olvadt láva.
Hé, Csillagnéző! Ki nem látja...?!

Arany a parázs, villám csattan.
Hálás vagyok, hisz így láthattam:
arcodra minden csended írtad.
Jaj, Csillagnéző, én úgy bírlak!

Fekete paplan hoz ma álmot.
Lassan hűl vele a zsarátnok.
Fölöttünk még pár csóva villan.
Hidd, Csillagnéző, hogy nem sírtam!

Csepp a nyakamban, parázs sercen.
Hírt hoz a szél is, hogy pár percen
belül elered. Zeng az égbolt.
Szólsz, Csillagnéző: ,,Jaj, de szép volt!"

S eszembe jut egy régi este:
Fekete pulcsiban, sietve
trolira szálltam, s lám, nincs késő
dzsekid is kérni, Csillagnéző.

*Stílszerűen a Hobo Blues Band A fattyú reménytelen szerelme és halála c. dal első sora. Pedig először kizárólag azért választottam, mert ez a dal rettenetesen köt oda, ahol a megírt pillanat (vagy pillanatsorozat) megesett. Ja és ha már így belejöttem a kommentelgetésbe: tegnap gondolatban kicseréltem az utolsó sorokat arra, hogy most már késő a dzsekid kérni Csillagnéző, de rájöttem, hogy nem igaz. A dzsekit biztosan megkapnám :)

wow, de régi kép :D és milyen jól passzol ide.
Zseniális :) ennek most nagyon megörültem. 
Milyen könnyű boldoggá tenni engem, te jó ég!
Baszki, de fáradt lehetek :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése